ORFİN

SSS

SIKÇA SORULAN SORULAR

Orfin Finansman A.Ş. hizmetlerimiz ve markalarımız olan Renault Finans ve Dacia Finans ile ilgili öğrenmek istediklerinizi aşağıdaki Sıkça Sorulan Sorular bölümünde bulabilirsiniz:

  • Renault Finans’ı ve Dacia Finansı farklı kılan nedir?

Renault Finans ve Dacia Finans, Ortak Çözüm Platformu ile en yeni finansal çözümleri otomotiv sektöründe sunmakta olup, müşteri odaklı olarak hızlı, güvenilir ve eksiksiz hizmet vermektedir.

 

  • Renault Finans’ın ve Dacia Finans'ın avantajları nelerdir?

Kredi işlemleriniz için banka şubesine gitmeye gerek kalmadan, Renault ve Dacia Yetkili Satıcılarında, sadece kimlik bilgileriniz ile başvuru yapabilir ve kredi cevabınızı 30 dakika içerisinde alabilirsiniz. Aracınızı seçerken aynı zamanda kredi işlemlerinizi gerçekleştirmiş olursunuz.

 

  • Renault Finans ekstra avantajları nelerdir?

Renault Finans, aracınızı alırken kredi imkanı sağlamanın yanında, şu an için maXXi KORUMA (Kredi Koruma Sigortası, CPI),  çok yakında da maXXi GARANTİ, Bakım Kontratları (maXXi BAKIM) gibi ürünlere kolaylıklar erişiminizi sağlayarak hem sizi hem de aracınızı karşılaşacağınız risklere karşı güvence altına almamıza imkan tanımaktadır.

 

  • Kredi başvuru koşulları nelerdir?

18 yaş ve üzeri, kredi taksitlerini ödemeye yetecek gelire sahip gerçek kişiler ile tüm tüzel kişiler kredi başvurusunda bulunabilir.

 

  • Kredi geri ödeme seçeneklerim nelerdir?

Hem Renault ve Dacia kampanyalarından hem de eşit ödemeli, ara ödemeli, artan ödemeli ve balon ödemeli geri ödeme seçeneklerinden bütçenize en uygun olanı seçebilirsiniz.

 

  • Kefilsiz kredi başvurularında bulunabilir miyim?

Kredi başvurularında kefil zorunlu olmayıp kefilsiz kredi başvurusunda bulunabilirsiniz. Ancak kredi değerlendirme sonucuna göre kefil talep edilecektir.

 

  • Renault Finans’tan 2. el araç kredisi kullanabilir miyim?

Renault Finans’ta 2. el otomobiller için de kredi seçenekleri bulunmaktadır.

 

  • Ortak araç almak istiyorum. Kredi kullanabilir miyim?

Ortak olarak eş veya arkadaşlarınız ile araç almak istemeniz durumunda, aracın ortaklarından birinin kredinin sahibi olması, diğer kişinin/kişilerin krediye kefil olması gerekmektedir.

 

  • Devam eden kredim varken başka kredi alabilir miyim?

Şirketimizde devam eden krediniz varken yeni bir kredi başvurusunda bulunabilirsiniz. Kredi talebiniz değerlendirmeye alınacak olup uygun bulunması durumunda yeni kredinizi de kullanabilirsiniz.

 

  • Ev hanımları ve öğrenciler kredi kullanabilir mi?

Ev hanımları, kendi gelirlerini ve aile gelirini (eş ve çocukları) belgelemek koşulu ile eşi veya birlikte yaşadıkları 18 yaşından büyük çocuklarının kefaleti ile öğrenciler ise anne veya babasının kefil olması koşulu ile kredi başvurusunda bulunabilir.

 

  • Kredi başvurumu nasıl yapabilirim?

Size en yakın Renault ve Dacia Yetkili Satıcısına giderek kredi için gerekli evraklar ile başvuruda bulunabilirsiniz.

 

  • Kredi başvurusu için gerekli evraklar nelerdir?

Kredi başvurusu için gerekli evraklar (Gerçek Kişi-Şahıs Şirketi/Tüzel Kişi )

Gerçek Kişi ve Şahıs Şirketleri:

• Nüfus Cüzdanı fotokopisi / TC Kimlik Numarası

• Son 3 aya ait elektrik, su, ev telefonu faturalarından biri veya ikametgâh belgesi 

• Gelir Belgesi:

Ücretli:

• Maaş Bordrosu veya Maaş yazısı ile beraber Şirket İmza Sirküleri

Serbest Meslek:

• Adınıza düzenlenmiş Vergi Levhası

• Taksi ve ticari araç sahibi için ruhsat fotokopisi

Emekli:

• Aylık kazancınızı gösteren gelir belgesi

Çiftçi:

• Güncel tarihli Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi (ÇKS)

 

Tüzel kişi:

• Vergi Levhası 

• Ticaret Sicil gazetesi (Son ortaklık ve Sermaye yapısını gösteren)

• Bilanço ve Gelir tablosu (son 2 yıla ait)

• Şirket imza Sirküleri 

• Kefil olan ortağın Nüfus Cüzdanı fotokopisi

• %25 ve üzeri paya sahip ortakların nüfus cüzdan fotokopileri

 

  • Krediyi kullandıktan sonra kredi şartlarında değişiklik yapılabilir mi?

Gerçek Kişiler için tüketici kredilerinde, kredinin açılması sonrasında, kredi şartları, faiz oranları vb. konularda sözleşme süresi içerisinde değişiklik yapılamaz. Ancak tarafların tasarrufunda olmayan, resmi mercilerce ileride değiştirilebilecek ve yeni getirilebilecek vergi, faiz, resim vb. hususlar veya bu konuda mevcut yükümlülüklere yapılacak ilaveler ve indirimler olması durumunda bu farklar kredi taksitlerine zorunlu olarak yansıtılarak ilgili kurum/kuruluşlara ödenecektir.

 

  •  Kredimin taksitlerini nasıl ve nereye ödeyeceğim?

Kredinizin taksitlerini, Tüketici Kredisi ve Rehin Sözleşmenizde yer alan vade ve tutarlarda, kredi numaranızı mutlaka belirterek şimdilik aşağıdaki ödeme noktalarından herhangi birine ödeyebilirsiniz.

Banka

Vezne/Masraf

Otomatik Ödeme Talimatı/Masraf

İnternet Bankacılığı/ Masraf

Telefon Bankacılığı/ Masraf

AKBANK

Masraf Alınmaz

İŞ BANKASI

Masraf Alınır
(5,00TL+BSMV)

Masraf Alınmaz

isbank.com.tr
(Masraf Alınmaz)

444 02 02
(Masraf Alınmaz)

PTT

Masraf Alınır
(2,50 TL+BSMV)

 İşlem Yapılamaz

GARANTİ BANKASI

Masraf Alınır
(3,00 TL)+BSMV

Masraf Alınır
(0,50 TL + BSMV)

garanti.com.tr
(0,50 TL + BSMV)

444 0 333
(0,50 TL + BSMV)

GARANTİ BANKASI / EFT  *
(TR5800062000381000062863 79)

Bankaca işlem bazında belirlenmektedir.

Düzenli Havale / EFT
talimatı verilebilir.
(İşlem bazında ücret uygulanmaktadır)

*Garanti Bankası IBAN numarasına yapılacak ödeme sırasında alıcı kısmına “Orfin Finansman A.Ş.”, açıklama kısmına ise mutlaka Kredi Numarası ve TC Kimlik/Vergi Numarası yazdırılmalıdır. Kredi Numarası yazılmayan ödemeler Renault Finans / Dacia Finans hesabınıza aktarılamayacağından kredinizin gecikmeye düşmesine, ödemenizin hesaplarımıza yansımamasına sebep olabilecektir.

Komisyon veya masraf alan banka ve kuruluşların aldıkları bu tutarlar, yaptıkları işlemler sebebiyle aldıkları hizmet bedelleridir. Şirketimizin bu komisyonlara müdahale etme imkanı bulunmamaktadır. Bankalar komisyon ve masraf tutarlarında değişiklikler yapabilmektedir. Aylık taksit ödemenizi komisyon veya masraf alan bir kanaldan yapıyor iseniz; komisyon ve masrafları, aylık taksit ödeme tutarından ayrıca ödemeniz gerekmektedir.

 

  • Krediyi vadesinden önce kapatmak mümkün müdür?

Gerçek Kişilerin kredi borcunun tamamını vadesinden önce kapatılabilmektedir. Böyle bir talebiniz olduğunda 0 216 319 08 00 numaralı Müşteri Hizmetleri telefonumuzu arayarak ya da web sitemiz ‘online işlemler’ menüsünden ulaşacağınız BENİM HESABIM sayfamızı kullanarak kalan borcunuzu öğrenebilirsiniz.

 

  • Kredi borcumu devredebilir miyim?

Sözleşmedeki taraflar değiştirilemeyeceği için kredi borcunuzu devredemezsiniz.

 

  • Kredimin taksitini gününde ödeyemezsem ne yapmalıyım?

0212 319 08 00 numaralı telefondan Müşteri İlişkilerini arayarak gecikme faizi dahil güncel borç bakiyenizi öğrenebilir ve buna göre ödemenizi yapabilirsiniz. Ancak kredi ödemelerinizdeki gecikmelerin sistemde kayıtlı olacağını ve konu ile ilgili kurum/kuruluşlarla paylaşılmak zorunluğunu da ayrıca belirtmek isteriz.

 

  • Kasko poliçesinin asgari şartları neler olmalıdır?

Poliçede mutlaka DAİN MÜRTEHİN olarak ORFİN FİNANSMAN A.Ş. ibaresi yer almalı, ayrıca poliçeniz Grev, Lokavt, Kargaşalık, Halk Hareketleri, Deprem ve Terörist Eylemlere ilişkin teminatları kapsamalı, enflasyona endeksli olmalı ve muafiyetsiz olmalıdır.

 

  • Kasko poliçesinin süresi dolduğunda ne yapmalıyım?

Talep edilen asgari şartları sağlamak kaydı ile süresi dolan poliçenizi, kredinin vade sonuna kadar yeniletmeniz gerekmektedir.

 

  • Aracımda hasar oluştu ne yapmalıyım?

Kasko firmanızın hasar dosya numarası ve hasar bedeli ile beraber şirketimizden sigorta muvafakati alması gerekmektedir. Gecikmiş bir borcunuz bulunmadığı takdirde sigorta şirketine ödemenin yapılması ile ilgili muvafakat online olarak verilmektedir.

 

  • KKDF ne demektir?

KKDF; Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu'nun kısaltılmış hali olup, taşıt kredilerinde faiz üzerinden hesaplanmaktadır; ticari araçlarda %0, ticari kapsama girmeyen araçlarda ise faiz tutarının %15'idir.

 

  • BSMV ne demektir?

BSMV; Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi'nin kısaltılmış hali olup, taşıt kredilerinde faiz üzerinden hesaplanmaktadır; şu anda yürürlükteki oranı ise faiz tutarının %5’idir.

 

  • Rehinimi kaldırmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Kullanmış olduğunuz kredinizin vadesinin bitmiş olması ve şirketimize hiçbir borcunuzun kalmamış olması durumunda aracınız üzerindeki rehin şerhini kaldırabiliriz. 0212 319 08 00 numaralı Müşteri Hizmetleri telefonunu arayarak rehin kaldırma talebinizi işleme koyabilirsiniz.

 

  • Ne kadar borcum olduğunu öğrenmek istiyorum?

0 212 319 08 00 numaralı Müşteri Hizmetleri telefonunu arayarak ya da web sitemiz ‘online işlemler’ menüsünden ulaşacağınız BENİM HESABIM sayfamızı kullanarak kalan borcunuzu öğrenebilirsiniz.