SIKÇA SORULAN SORULAR

Orfin Finansman A.Ş. hizmetlerimiz ve markalarımız olan Renault Finans ve Dacia Finans ile ilgili öğrenmek istediklerinizi aşağıdaki Sıkça Sorulan Sorular bölümünde bulabilirsiniz.
Default
Renault Finans’ı ve Dacia Finans'ı farklı kılan nedir?

Renault Finans ve Dacia Finans, Ortak Çözüm Platformu ile en yeni finansal çözümleri otomotiv sektöründe sunmakta olup, müşteri odaklı olarak hızlı, güvenilir ve eksiksiz hizmet vermektedir.

Renault Finans’ın ve Dacia Finans'ın avantajları nelerdir?
Araç kredisi işlemleriniz için banka şubesine gitmeye gerek kalmadan;

  • Renault ve Dacia Yetkili Satıcılarında, sadece kimlik bilgileriniz ile başvuru yapabilir ve kredi cevabınızı 30 dakika içerisinde alabilirsiniz. Aracınızı seçerken aynı zamanda kredi işlemlerinizi tamamlarsınız.
  • ORFİN’in Online Araç Kredisi Başvuru Platformları üzerinden yerinizden kalmadan kredi işlemlerinizi gerçekleştirebilir ve başvuru sürecinizi kolayca tamamlayabilirsiniz.
Renault Finans ve Dacia Finans programlarının ekstra avantajları nelerdir?
Renault Finans, Dacia Finans aracınızı alırken kredi imkânı sağlamanın yanında; kredi koruma sigortası Maxxi Koruma, uzatılmış garanti sigortası Maxxi Warranty, araç değer koruma sigortası Maxxi Değer gibi özel ürünlere kolaylıklar erişiminizi sağlayarak hem sizi hem de aracınızı karşılaşacağınız risklere karşı güvence altına almamıza imkân tanımaktadır.
Orfin Finansman A.Ş. müşteri hizmetlerine nasıl ulaşabilirim?

0212 319 08 00 numaralı telefondan aramanız veya sistemimizde kayıtlı olan elektronik posta adresiniz üzerinden [email protected] adresine e-posta göndermeniz halinde, ORFİN Müşteri Hizmetlerine ulaşabilirsiniz.

Kredi başvuru koşulları nelerdir?
18 ve 70 yaş arası, kredi sözleşmesi imzalama yetisine ve taksitlerini ödemeye yetecek gelire sahip gerçek kişiler ile tüm tüzel kişiler kredi başvurusunda bulunabilir.
Hangi vadelere kredi girişi yapılır?
Bireysel müşterilerde 12 ay vade, tüzel müşterilerde 12/15/18/24 ay vadelerde kredi kullandırımı yapılabilir.
Kredi başvurusu nasıl ve hangi marka araçlara yapılır?
Sıfır km. Renault ve Dacia araçlar veya 2. el tüm marka araçlar için Renault/Dacia Yetkili Satıcılarımız ve ORFİN web siteleri üzerinden başvuru gerçekleştirilebilir.
Kefilsiz kredi başvurularında bulunabilir miyim?

Kredi başvurularında kefil zorunlu olmayıp kefilsiz kredi başvurusunda bulunabilirsiniz. Ancak kredi değerlendirme sonucuna göre kefil talep edilecektir.

Renault Finans’tan 2. el araç kredisi kullanabilir miyim?

Renault Finans’ta 2. el otomobiller için de kredi seçenekleri bulunmaktadır. Web sitemizde bulunan 2. el araç kredisi formu ile başvurunuzu yapabilirsiniz.

Ortak araç almak istiyorum. Kredi kullanabilir miyim?

Ortak olarak eş veya arkadaşlarınız ile araç almak istemeniz durumunda, aracın ortaklarından birinin kredinin sahibi olması, diğer kişinin/kişilerin krediye kefil olması gerekmektedir.

Devam eden kredim varken başka kredi alabilir miyim?

ORFİN ’de devam eden krediniz varken yeni bir kredi başvurusunda bulunabilirsiniz. Kredi talebiniz değerlendirmeye alınacak olup uygun bulunması durumunda yeni kredinizi de kullanabilirsiniz.

Kredim açıldı, vade değişikliği yapabilir miyim?
Kredi süresi boyunca kredi vadesinde değişiklik yapılamamaktadır. Sözleşmenizde belirlenen vade ve tarihlere göre ödemelerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Ev hanımları ve öğrenciler kredi kullanabilir mi?
Ev hanımları, kendi gelirlerini ve aile gelirini (eş ve çocukları) belgelemek koşulu ile eşi veya birlikte yaşadıkları 18 yaşından büyük çocuklarının kefaleti ile öğrenciler ise anne veya babasının kefil olması koşulu ile kredi başvurusunda bulunabilir.
Kredi başvurumu nasıl yapabilirim?

Size en yakın Renault ve Dacia Yetkili Satıcısına giderek kredi için gerekli evraklar ile başvuruda bulunabilirsiniz.
Ayrıca, web sitemiz üzerinde yer alan araç kredisi başvuru formları üzerinden de başvurunuzu iletebilirsiniz.

Vekaletname ile kredi işlemi yapılabilir mi?
Tüzel ve bireysel kredilerde vekaletname ile işlem yapılamamakta olup, görme engelli ve okuma-yazma bilmeyen müşterilere özel istisnai işlem uygulanabilmektedir.
Kredi başvurusu için gerekli evraklar nelerdir?

Kredi başvurusu için gerekli evraklar;

Gerçek Kişi ve Şahıs Şirketleri:

  • Nüfus Cüzdanı fotokopisi / T.C. Kimlik Numarası
  • Son 3 aya ait elektrik, su, ev telefonu faturalarından biri veya ikametgâh belgesi
  • Gelir Belgesi:
    • Ücretli: Maaş Bordrosu veya Maaş yazısı ile beraber Şirket İmza Sirküleri
    • Serbest Meslek: Adınıza düzenlenmiş Vergi Levhası
    • Taksi ve ticari araç sahibi için ruhsat fotokopisi
    • Emekli: Aylık kazancınızı gösteren gelir belgesi
    • Çiftçi: Güncel tarihli Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi (ÇKS)

Tüzel kişi:

  • Vergi Levhası
  • Ticaret Sicil gazetesi (Son ortaklık ve Sermaye yapısını gösteren)
  • Bilanço ve Gelir tablosu (son 2 yıla ait)
  • Şirket İmza Sirküleri
  • Kefil olan ortağın Nüfus Cüzdanı fotokopisi
  • %25 ve üzeri paya sahip ortakların nüfus cüzdan fotokopileri
Krediyi kullandıktan sonra kredi şartlarında değişiklik yapılabilir mi?
Gerçek Kişiler için tüketici kredilerinde, kredinin açılması sonrasında, kredi şartları, faiz oranları vb. konularda sözleşme süresi içerisinde değişiklik yapılamaz. Ancak tarafların tasarrufunda olmayan, resmi mercilerce ileride değiştirilebilecek ve yeni getirilebilecek vergi, faiz, resim vb. hususlar veya bu konuda mevcut yükümlülüklere yapılacak ilaveler ve indirimler olması durumunda bu farklar kredi taksitlerine zorunlu olarak yansıtılarak ilgili kurum/kuruluşlara ödenecektir.
Kredimin taksitlerini nasıl ve nereye ödeyeceğim?
Kredinizin taksitlerini, Tüketici Kredisi ve Rehin Sözleşmenizde yer alan vade ve tutarlarda, kredi numaranızı mutlaka belirterek taksit ödeme noktalarımızdan herhangi birine ödeyebilirsiniz.
Kredi borcumu devredebilir miyim?
Sözleşmedeki taraflar değiştirilemeyeceği için kredi borcunuzu devredemezsiniz.
Kredimin taksitini gününde ödeyemezsem ne yapmalıyım?

0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini arayarak ya da web sitemizin üst ana menüsünde bulunan BENİM HESABIM sayfamızı kullanarak gecikme faizi dahil güncel borç bakiyenizi öğrenebilir ve buna göre ödemenizi yapabilirsiniz. Ancak kredi ödemelerinizdeki gecikmelerin sistemde kayıtlı olacağını ve konu ile ilgili kurum/kuruluşlarla paylaşılmak zorunluğunu da ayrıca belirtmek isteriz.

Kasko poliçesinin asgari şartları neler olmalıdır?
Poliçede mutlaka DAİN MÜRTEHİN olarak ORFİN FİNANSMAN A.Ş. ibaresi yer almalı, ayrıca poliçeniz Grev, Lokavt, Kargaşalık, Halk Hareketleri, Deprem ve Terörist Eylemlere ilişkin teminatları kapsamalı, enflasyona endeksli olmalı ve muafiyetsiz olmalıdır.
Kasko poliçesinin süresi dolduğunda ne yapmalıyım?
Talep edilen asgari şartları sağlamak kaydı ile süresi dolan poliçenizi, kredinin vade sonuna kadar yeniletmeniz gerekmektedir.
Aracımda hasar oluştu ne yapmalıyım?
Kasko firmanızın hasar dosya numarası ve hasar bedeli ile beraber şirketimizden sigorta muvafakati alması gerekmektedir. Gecikmiş bir borcunuz bulunmadığı takdirde sigorta şirketine ödemenin yapılması ile ilgili muvafakat online olarak verilmektedir.
KKDF ne demektir?
KKDF; Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu’nun kısaltılmış hali olup, taşıt kredilerinde faiz üzerinden hesaplanmaktadır; ticari araçlarda %0, ticari kapsama girmeyen araçlarda ise faiz tutarının %15’idir.
KKDF muafiyeti nasıl sağlanır?

Ruhsat türü “Ticari” Serbest Meslek sahibi vergi levhalı müşterilerin, yeni ve 2.el kredi kullanımlarında, açılış sonrası KKDF muafiyeti uygulanabilmektedir. KKDF muafiyeti için tarafımıza iletilmesi gereken evraklar:

  • İlgili demirbaş kaydının SMMM kaşeli ve imzalı olarak aktifine kayıt edildiğini gösteren güncel işletme kaydı. (Müşterinin ad-soyadı, araç plakası/araç tip ve şasi bilgisi yazılmalıdır)
  • Güncel tarihli Vergi Levhası.
  • Ticaret Sicil Müdürlüklerince ve Esnaf Sanatkâr Odalarınca verilen, güncel tarihli Oda Kayıt Belgesi, Faaliyet Belgesi ya da Oda Sicil tasdiknamesi geçerlidir. Yalnızca birinin gönderilmesi yeterlidir.
  • Mesleki odaların vermiş olduğu meslek üyeliğine ilişkin evraklar geçerli değildir.

 

BSMV ne demektir?
BSMV; Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi’nin kısaltılmış hali olup, bireysel taşıt kredilerinde faiz üzerinden hesaplanmaktadır; şu anda yürürlükteki oranı ise faiz tutarının %15’idir.
Rehin kaldırma işlemini nasıl yapabilirim?

Kredinizin son taksidinin ödenmiş olması veya erken kapatılmış olması durumunda ödemeyi yaptığınız günü takip eden ilk iş günü sabah saat 10:00’a kadar rehin kaldırılmış olmaktadır. Rehin durumunuzu 0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini arayarak ya da web sitemizin üst ana menüsünde bulunan BENİM HESABIM sayfamızı kullanarak görüntüleyebilirsiniz.

Eğer satış yapacaksanız ödemenizi takip eden ilk iş günü sabah 10:00’dan itibaren noterden işlem yapabilirsiniz. Ayrıca bizleri arayarak bilgilendirme yapmanıza gerek bulunmamaktır. Rehin kaldırma işlemimiz sonrasında birlikte tarafınıza araç üzerindeki rehinimizin kaldırıldığına dair sistemde kayıtlı telefonunuz üzerinden SMS yolu ile otomatik olarak bilgilendirme yapılmaktadır. Rehin kaldırma işleminiz çok acilse aynı gün rehin kaldırma işlemi için Garanti Bankasında bulunan IBAN numaramıza ödeme yaptıktan sonra [email protected] e-posta adresine sistemimizde kayıtlı elektronik posta adresiniz ile bilgi vermeniz halinde ödeme hesabımıza ulaştıktan hemen sonra krediniz kapatılarak araç üzerindeki rehinimiz kaldırılmaktadır.

Ne kadar borcum olduğunu nasıl öğrenebilirim?

0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini arayarak ya da web sitemizin üst ana menüsünde bulunan BENİM HESABIM sayfamızı kullanarak kalan borcunuzu öğrenebilirsiniz.

Kredi numaramı bilmiyorum, nereden öğrenebilirim?

Şirketimizle imzalamış olduğunuz kredi sözleşmenizin her sayfasında sağ üst köşede “Kredi no:” bilgisinin yanında 7 haneli kredi numaranız bulunmaktadır. Bunun dışında 0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini arayarak sesli yanıt sistemi üzerinden de öğrenebilirsiniz.

Geri ödeme planı / Hesap hareketleri / Borç durum yazımı nasıl temin edebilirim?

0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini arayarak sesli yanıt sistemi üzerinden ya da web sitemizin üst ana menüsünde bulunan BENİM HESABIM sayfamızı kullanarak ilgili evrakları temin edebilirsiniz.

Aracım ile yurt dışına çıkmak istiyorum, neler yapmalıyım?
Kredi taksitlerinin en az %40’ı ödenmiş ve kaskosunda yurt dışı çıkış klozu bulunmalıdır. Bu bilgiler doğrultusunda müşterimize iletilmek üzere muvafakat belgesi hazırlanacaktır.
Aracım/araçlarım pert veya kısmi hasar işlemi görecektir, ödeme yapılabilmesi için muvafakat yazısını nasıl temin edebilirim?
İlgili sigorta şirketinden tarafımıza iletilen kaşeli ve imzalı yazıya istinaden, pert veya kısmi hasar ödemesi yapılabilmesi için muvafakat verilmektedir. Sigorta şirketleri veya hasar sahibi tarafından da web sitemiz üzerinde yer alan Sigorta Muvafakat İşlemleri sayfasından online olarak hasar muvafakati alınabilmektedir.
Taksit tutarından fazla ödeme yapmak istiyorum, hangi kanallar üzerinden toplu ödeme yapabilirim?

Toplu ödeme yapılabilecek kanallar aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.

  • Yapı Kredi Bankası, Akbank ve Garanti Bankası fatura ekranları, vezne ve internet şubeleri aracılığıyla,
  • Garanti Bankası TR58 0006 2000 3810 0006 2863 79 numaralı şirketimiz IBAN numarasına Eft/Havale olarak yapılabilir.

Ödeme sonrası tutar ile ilgili yapılmasını talep ettiğiniz işlemi [email protected] mail adresimiz üzerinden bildirmenizi rica ederiz.

Fatura kanalıyla yapmış olduğunuz ödemeler gün sonu işlemleri ile ödediğiniz gün valörlü olarak kredi hesabınıza otomatik olarak aktarılmaktadır. Bir iş günü sonra kontrol edebilirsiniz.

Firmamın unvan değişikliği durumunda, ruhsatta değişiklik yapılabilmesi için hangi belgeleri göndermem gerekmektedir?
Unvan değişikliğinin görüldüğü Ticaret Sicil Gazetesi, yeni ünvanlı Vergi Levhası ve İmza Sirkülerinin iletilmesi gerekmektedir. Gerekmesi durumunda ilave mali kayıt belgeleri istenebilir.
ORFİN’de kayıtlı kişisel bilgilerimin güncellenmesini nasıl sağlarım?

0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini aramanız ya da [email protected] e-posta adresine sistemimizde kayıtlı olan elektronik posta adresiniz üzerinden e-posta göndermeniz halinde kişisel bilgi güncellemesi koşulları hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kredi ödemesi devam eden aracımın satışına muvafakat alabilir miyim?
Kredi borcu devam ederken rehinli aracın muvafakatlı olarak 3. kişiye satışına muvafakat verilememektedir. Kredinizin kapatılması sonrası rehin kaldırma işlemlerini müteakiben devir işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Ödeme yaptım, hesabınıza ulaşıp ulaşmadığının teyidini nasıl alabilirim?
0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini aramanız ya da [email protected] e-posta adresine, sistemimizde kayıtlı olan elektronik posta adresiniz üzerinden e-posta göndermeniz halinde ödemeniz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Fatura kanalıyla yapmış olduğunuz ödemeler gün sonu işlemleri ile ödediğiniz gün valörlü olarak kredi hesabınıza otomatik olarak aktarılmaktadır. Bir iş günü sonra kontrol edebilirsiniz.

Kullandırılabilecek maksimum kredi tutarı nedir?

Geçerli güncel mevzuata göre; Bireysel olarak başvurabileceğiniz kredi oranı, fatura değeri/kasko değeri 400.000 TL ve altında olan araçlarda bu bedelin %70’ine kadar, 400.001-800.000 TL arası araçlarda %50, 800.001-1.200.000 TL arası araçlarda %30, 1.200.001-2.000.000 TL arası araçlarda %20 olarak uygulanacaktır. 2.000.000 TL üzeri araçlarda taşıt finansmanı için kapsam dışındadır.

Müşteri Hizmetlerine nasıl ulaşabilirim?

0212 319 08 00 numaralı ORFİN Müşteri Hizmetlerini aramanız veya [email protected] adresimize e-posta göndermeniz durumunda, web sitemizin İLETİŞİM sayfasında bulunan “Bize Yazın” formu ile talebinizi iletmeniz halinde çalışma saatlerimiz içerisinde (resmî tatiller dışında hafta içi 09:00 -18:00 arasında) talebiniz ivedilikle yanıtlanacaktır.

  • Müşterimiz 0212 319 08 00 sesli yanıt sistemimizi aradığında bireysel kredi için T.C. Kimlik Numarası ya da kredi numarası, tüzel kredi için vergi kimlik numarası ya da kredi numarası ile giriş yapmalıdır. Sesli yanıt sisteminden tuşlama ile talebi doğrultusunda yanıt alabilmektedir.
  • Müşterimiz çağrı merkezi yetkilimiz ile görüşmek istiyor ise giriş bilgileri yapıldıktan sonra işlem menüsü anonsu başlayınca 9’u tuşlayıp bağlanabilmektedir.
  • Müşterimiz web sitemizin üst ana menüsünde yer alan BENİM HESABIM bölümünden giriş yaptıktan sonra kredisine dair detayları görüntüleyebilir, İletişim sayfamızdaki Bize Yazın formu ile talebini bize iletebilir.
Hizmet poliçeleriyle ilgili bilgi nasıl alabilirim?

Kredi açılış esnasında poliçeler kısa mesaj linki ile paylaşılmaktadır. Kredi açıldıktan sonra [email protected] adresine mail atarak ya da Cardif Sigorta müşteri hizmetlerini 444 98 76 arayarak poliçelerinizi talep edebilirsiniz.

Kredim açıldıktan sonra taksit tarihlerini nasıl değiştirebilirim?
Kredi açıldıktan sonra tek sefere mahsus olmak üzere, talebi halinde hesaplanan taksit tarihi değişikliği tutarının bedelinin ödenmesi sonrası ödeme günleri değiştirilebilir. Mevcut ödeme planına göre en fazla 15 gün ileri alınabilir.